REUMA en ARTROSE

Zowel bij reuma als artrose heeft u last van uw gewrichten. Bij reuma gaat het om chronische ontsteking van de gewrichten, waarbij dit op den duur ook klachten kan geven aan uw pezen, spieren, organen bloedvaten of rondom uw zenuwen. Artrose is een ziekte waarbij de kwaliteit van kraakbeen minder wordt. Bij beide aandoeningen is het bekend dat gedoseerd blijven bewegen uw gewrichten en spieren soepel houdt. Onze therapeuten kunnen u hierbij helpen. We werken samen aan uw conditie, houding en spierkracht. De intensiteit van de oefeningen hangen af van uw persoonlijke doelstellingen en mogelijkheden.

HAPTOTHERAPIE

Door verschillende oorzaken kan het zo zijn dat u het lastig vindt om ontspanning te vinden in uw lijf en gedachten. Dit kan zijn uitwerking hebben in lichamelijke klachten als spanningshoofdpijn, nek- en schouderpijn, buikklachten, hyperventilatie of slaap- en concentratiestoornissen. Of juist in gevoelsmatige klachten als u angstig en onzeker voelen, prikkelbaarheid, onrust of acceptatieproblemen.

Haptotherapie is een manier om gevoel en verstand in balans te krijgen. Naast het gesprek en belevingsgerichte activiteiten, speelt de positieve werking van aangeraakt worden een belangrijke rol. Het is vanzelfsprekend dat deze behandeling altijd één op één gedaan wordt.

MEDICAL TAPING

Medical taping is een bepaalde manier van tapen waarbij spieren worden ondersteund in hun functie. Bij normaal tapen wordt de bewegingsvrijheid beperkt. Maar middels de elasticiteit van de tape is het mogelijk om ondersteuning te bieden, maar toch dat het bewegingsapparaat alle vrijheid van bewegen heeft. Daarnaast geeft de tape een verbeterde weefseldoorbloeding wat het herstel bevordert en pijnklachten vermindert, door afname van druk op de pijnreceptoren. Een ander voordeel is dat de tape bij gebruik van water niet los laat, zodat de tape ook tijdens het sporten blijft zitten en ondersteuning biedt.

EPIPHORA METHODE

‘Een missende schakel bij onverklaard uitblijvend herstel’.

De Epiphora methode bestaat uit een aantal ademtechniek oefeningen die je twee maal per dag toepast; 15 minuten bij het opstaan en 10 minuten bij het gaan slapen. Overdag pas je de goede beweeghouding toe. Met deze dagelijkse investering kan jouw herstelproces beginnen en versterk je jouw herstelkracht.

Is de Epiphora Methode iets voor jou? Kijk voor meer informatie en de test op www.epiphoramethode.nl

Wilt u een afspraak maken? Bel dan naar (0546) 823 924